Druhý koncert Kruhu přátel hudby, aneb Petr Novák a Štěpán Kos

Kruh přátel hudby v Plzni uskutečnil svůj 2. komorní koncert letošní sezóny (2016-17) 12. října v Domě hudby za značného zájmu publika. Vystoupili dva známí a v Plzni oblíbení klavíristé Štěpán Kos a Petr Novák (oba před léty studovali na plzeňské Konzervatoři). Čtyřruční klavír sice nemá v současnosti tak zcela „cestu otevřenou“,avšak výraz, souhra a výběr repertoáru obou umělců potvrdily oprávněnost tohoto seskupení. Zazněly skladby autorů od klasicismu po 20. století vesměs v původních verzích, provedené na klavír čtyřručně a nebo na dvou klavírech. Takto se protagonisté představili  v provedení vzletné Mozartovy Sonáty D dur , K 448. V následující skladbě usedli k jednomu nástroji, aby si Velkou sonátou op. 48 Jana Ladislava Dusíka posluchači zcela vychutnali klasickou českou hudbu s romantickými prvky. Jedinou skladbou svého programu se klavíristé uchýlili k úpravě prvotního díla.Po přestávce přednesli Předehru k Mozartově Figarově svatbě (autor L. Windsperger). V brilantním, až závratném tempu se pánové poněkud honili.Snad ani nebylo třeba tohoto „ústupku“! Vždyť vzápětí jsme se přesvědčili, že repertoár pro klavír čtyřručně je značně bohatý.Dravá, pikantní a vtipná  Sonáta Francise Poulenca ozřejmila nový prostor pro stávající nástrojové obsazení. V závěrečném čísle programu se umělci blýskli známou skladbou Daria Milhauda (dalšího z členů uměleckého seskupení Pařížská šestka) Scaramouche, žádající si provedení na dvou klavírech. Nadšené obecenstvo zpravidla žádá přídavek a budiž panu Kosovi a Novákovi ke ctí , že zůstali ve francouzském espritu a rozloučili se Ukolébavkou Gabriela Fauré. K celkové atmosféře večera přispěl i vyčerpávající tištěný program z pera Lenky Bočanové.

Zveřejněno: 12. 10. 2016