Konzervatoř oslaví půlstoletí

Autor:
Petr Dvořák

12.9.2011 12:02

Ilustrační foto Autor: DENÍK/ Zdeněk Vaiz

V orchestru vytvořeném pro tuto příležitost usednou totiž mnozí z bývalých vynikajících studentů spolu s pedagogy školy. Mezi prvními potvrdili svou účast houslisté Radka Beranová, Irena Herajnová, Helena Jiříkovská, Martin Kaplan, Michal Pospíšil, Lenka Šimandlová, violista Josef Fiala, kontrabasista Pavel Nejtek, klarinetista Jaroslav Bulka, fagotista Václav Vonášek či hráč na lesní roh Jindřich Kolář. Na programu pod taktovkou dirigenta Jiřího Štrunce bude symfonická báseň Vltava ze Smetanova cyklu Má vlast a Dvořákova symfonie „Z Nového světa“.

„Program sobotních oslav začne už dopoledne setkáváním bývalých třídních kolektivů a až do 16 hodin bude otevřená nejen hlavní budova školy v Kopeckého sadech, ale zájemci budou mít možnost prohlédnout si také Dům hudby, naši novou budovu v Husově ulici,“ upřesňuje ředitel plzeňské konzervatoře Miroslav Brejcha. Ten svým slovem zahájí už v pondělí o osmnácté hodině výstavu nazvanou Z kronik a archivů. Navštívit ji můžete rovněž v Domě hudby až do 23. září. Součástí pondělní vernisáže bude navíc premiéra DVD s názvem Škola z hudby zrozená, které je dokumentem o historii a současnosti Konzervatoře Plzeň za celé její půlstoletí 1961 až 2011.

„K padesátým narozeninám školy vydáváme také Almanach Konzervatoře Plzeň. V něm uvádíme jména všech zaměstnanců a žáků, shrnujeme historii školy a její úspěchy a na fotografiích prezentujeme současný pedagogický sbor, orchestr a budovy, v nichž se odehrávaly naše dějiny,“ přibližuje ředitel Brejcha další počin konzervatoře k jejímu velkému výročí.

Zveřejněno: 12. 9. 2011