Sólový recitál Ivana Kusnjera

Vrcholem letošního XV. ročníku festivalu Tribuna komorní písně byl sólový recitál světově uznávaného barytonisty Ivana Kusnjera.

Mimořádný koncert proběhl v Domě hudby 21. října 2019 za podpory města Plzně a Plzeňského kraje. Západočeské hudební centrum jej uspořádalo při příležitosti životních jubileí svých dvou členek a významných osobností Vlasty Bokůvkové a Jany Tomažičové.

Archivní foto Ivana Kusnjera Josef Rabara (1)

1)

Foto č. 1 Eva Hubatová (1)

2)

Foto č. 2 Eva Hubatová

V podání barytonisty Ivana Kusnjera za klavírního doprovodu Iryny Romenske zazněly skladby Lukáše Sluky Kladské písně a balady (ze sbírky Josefa Šimona Kubína pro hlubší hlas a klavír), Miroslava Kubičky Strom (cyklus písní pro baryton a klavír na verše Vladimíra Holana), Jiřího Bezděka Polykač nožů (pět vokálních skladeb pro baryton a klavír na verše Vítězslava Nezvala) a Štyri piesně pre strdný klas a klavír od Juraje Filase.

Trojnásobný držitel prestižní Ceny Thálie a mnoha dalších významných ocenění Prof. MgA. Ivan Kusnjer (na archivním fotu Josefa Rabary) je sólistou Opery Národního divadla v Praze a současně pedagogicky působí na hudební fakultě AMU v Praze, kde vede katedru zpěvu a operní režie. Jeho repertoár zahrnuje přes šest desítek operních rolí, na dvacet kantát a oratorií a mnohé písňové cykly. V průběhu své profesní éry účinkoval také na předních operních scénách v Evropě, Americe, na Středním i Dálném východě.  Za všechny jmenujme např.  milánskou La Scalu, newyorskou Carnegie Hall, Ópera Comique v Paříži, La Fenica v Benátkách, vídeňskou Staatsoper, La Monnaie v Bruselu, berlínskou Staatsoper, Frankfurtu, Operu Reykjavík, Tel Aviv, Royal Albert Hall a Barbican Hall v Londýně, Teatro Real Madrid, Santory Hall v Tokiu, dále operní domy v Hongkongu, Sao Paulu atd.

Rodačka z Kyjeva Iryna Romenska hudební vzdělání získala na kyjevské Státní konzervatoři a Hudební akademii. Od roku 1991 je korepetitorkou opery Národního divadla v Praze. Koncertovala také v Německu, Švédsku, Holandsku, Kanadě, Francii atd.

Doc. PhDr. Vlasta Bokůvková, CSc. je významná plzeňská muzikoložka, publicistka, recenzentka a pedagožka (na archivním fotu Evy Hubatové č. 1).

Mgr. Jana Tomažičová je významná plzeňská muzikoložka a redaktorka (na fotu Evy Hubatové č. 2).

Eva Hubatová